Спільний проект Дніпропетровської обласної ради та компанії ДТЕК «Енергоефективні школи» стартував ще в грудні. У ньому беруть участь двадцять шкіл Дніпропетровська. Для кожної з них початок енергоефективного етапу — свято. Адже їх вибрали з 160 навчальних закладів. Школи-переможці — це ті, у яких були системи обліку енергії, ті, що змогли надати інформацію про енергоспоживання навчального закладу за останні чотири роки і довели, що до енергозберігаючих заходів готові.
Як зацікавити дітей у необхідності проведення якихось незрозумілих «енергоефективних заходів»? Залучити їх у гру, відвести кожному важливу роль у ній, зробити процес веселим і захоплюючим. Такий спосіб вибрали викладачі гімназії №3 Дніпропетровської міської ради.
15 січня — день Х, точка відліку початку проекту. Сьогодні в школі будуть гості. Сьогодні грає музика, всі ошатні і готові проявити себе. Ще в холі в очі кидаються дитячі малюнки. «Зберігаючи електроенергію — збережемо майбутнє» написано на одній з робіт, а поруч зображено дерево з лампочками замість листя. Подібних картин тут сотні.
— Кожен клас по-своєму готувався, — говорить директор гімназії Вікторія Силіна. — Старшокласники підготували проекти з енергозбереження, писали наукові роботи по цій темі, учні молодшого віку — малювали.
В актовому залі яблуку ніде впасти. Вся школа поділилася на команди. Тепер тут навчаються не 7-В, 8-А, 10-Б …. Замість них — «Світлячки», «Промінь світла», «Енерджайзери», «Зберігайчики», «Гарячі серця». Вчителі стали «Поучайками». Приєдналися до проекту і батьки як «Надійне плече».
— У процесі підготовки до участі в проекті у дітей виникали різні питання. Починаючи від того, що таке світлодіодна лампочка, закінчуючи принципами роботи системи опалення. Думаю, після такого наші діти не пройдуть повз відкритого вікна взимку або палаючої лампочки в денний час. Ми, батьки, дуже цьому раді і вдячні організаторам, — сказав Юрій Сокол, голова батьківського комітету гімназії.
У кожної команди — свої кольори, своя кричалка і своя мета, яку вони формулюють у формі частівок і віршів.
Наприклад:
«Розумній економії — так,
Безрозсудним витратам — ні.
Зупинимо самознищення,
Ми — за енергозбереження!».
Представлення команд учасників перемежовується з танцями та піснями в українському стилі. Почесні місця на сцені в учнів 7-В класу — пілотного класу проекту, класу-куратора. Семикласники — члени команди «Енергія» будуть найбільш залученими в проект. Їх завдання — ділитися знаннями з іншими класами. Адже найбільш ефективно навчання проходить тоді, коли вчиш когось іншого.
Учні проведуть енергоаудит усіх приміщень загального користування в школі та виберуть ту кімнату, яка найбільше потребує утеплення. Спеціальну валізку з інструментами для енергоаудиту та інструкцією з їх застосування передали школярам представники компанії ДТЕК. Після учні пілотного класу розроблять проекти з енергоефективності — як групові, так і поодинокі. Діти будуть розробляти їх від початку до кінця — навіть конструкторську документацію. А батьки, вчителі та старшокласники їм допоможуть. Кращі шкільні проекти візьмуть участь у міському конкурсі. Влітку оголосять переможців на міському рівні. Ці проекти й отримають фінансування. Загальний бюджет проекту — 2 мільйони гривень. Ці гроші виділяє Дніпропетровська обласна рада і компанія ДТЕК. Частину бюджету витратять на навчальну програму, решту — на фінансування проектів школярів.
Наталія Ковтун, керівник проекту від гімназії №3, вручила пілотному класу енергозберігаючу кулю. Яскрава пластикова споруда вже потроху наповнюється — записками про заходи, які провели під час підготовчого етапу.
— Наповнюйте її добрими енергозберігаючими діями і вчинками. Нехай вона буде символом участі нашої гімназії в проекті і кулею-хранителем ваших корисних справ, — сказала вона.
Автор: Альона Дрига. Фото: Борис Дубінін
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |