«Сходинки до інформатики» з другого класу
Про нові предмети, введені у новому навчальному році, нашому кореспонденту розповіла начальник управління дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації Валентина Середня.
Один із нових предметів, які вивчатимуть школярі, стосується учнів других класів. Вони долатимуть «Сходинки до інформатики». За словами Валентини Середньої, залучатися до нового предмету було набагато складніше педагогам, аніж дітям. Тому вчителі інформатики напередодні нового навчального року пройшли спеціальну перепідготовку.
З 1 вересня 2013 року набуло чинності розпорядження Міністерства освіти «Про вивчення з 5 класу другої іноземної мови або мови національних меншин». Тепер, окрім англійської, учні вивчатимуть ще й французьку німецьку, іспанську і навіть іврит — вибір залежатиме від наявності відповідних учителів і бажання дітей і їх батьків.
Новий предмет вивчатимуть і дев’ятикласники, це «Основи податкових знань». Тож підлітків навчатимуть податкової грамотності, умінню орієнтуватися в законах. Підростаюче покоління має знати свої права та обов’язки, зокрема у сфері податкового законодавства.
Про оцінки і профорієнтацію
Тепер у кожного вчителя є відповідна методика для оцінювання знань. До того ж учителі на педагогічній раді мають право ухвалити рішення взагалі не виставляти п’ятикласникам оцінки упродовж першого семестру. Це стосується і предметів художньо-естетичного циклу — музики, малювання, праці та фізкультури.
Профільна освіта — це також одне із нововведень в освітньому процесі. Полягає воно в такому: дитина, дійшовши до дев’ятого класу, має чітко визначитися з вибором майбутньої професії. Для цього в школярів є і час, і відповідні напрацювання, адже класи діляться на напрями. Їх кілька: суспільно-гуманітарний, природничо-математичний, технологічний, спортивний, художньо-естетичний і філологічний.
З 2018 року у школах вводяться шість обов’язкових предметів, один чи два профільних і два факультативних. Отже, може статися так, що якийсь із звичних сьогодні предметів у школі взагалі може не вивчатися — все залежатиме від обраного профілю.
«Електронна школа для обдарованих дітей»
Якщо говорити про нововведення в освітньому процесі, то не можна не нагадати про те, що вже другий рік на Дніпропетровщині діє проект «Електронна школа для обдарованих дітей», який дозволяє школярам в он-лайн режимі слухати лекції викладачів вищих навчальних закладів. А ось дітям з вадами здоров’я підготували інший проект, який носить назву «Електронна школа». Тобто школяр, не виходячи з дому, має можливість віртуально бути присутнім на уроці.
Орієнтир на майбутню професію
Антон Демура, начальник департаменту освіти та науки Дніпропетровської облдержадміністрації:
— Весь навчальний процес орієнтується не на умови, а на мету навчання. Тобто щоб здобуті знання та кваліфікація забезпечили випускникові конкурентоспроможність на ринку праці, щоб кожна молода людина з самого початку орієнтувалась на свою майбутню професію.
Втілювати нові освітні стандарти на Дніпропетровщині будуть 27 тисяч педагогів, до яких цього року приєдналося триста молодих спеціалістів.
Ольга Іллівна Крамар, викладач кафедри практичної психології Дніпропетровського університету Альфреда Нобеля:
Цікавтесь, допомагайте, контролюйте
— Допомогти дитині адаптуватися до нових умов життя, підтримати інтерес до навчання повинні передусім вчителі і батьки.
Найперше контролюйте дотримання режиму. Дитина повинна раніше лягати спати, мати оптимальне фізичне навантаження, правильно харчуватися. В її раціоні має бути їжа, до складу якої входять білки, жири та вуглеводи, що сприяють кращому функціонуванню дитячого організму, а також кисломолочні продукти, овочі і фрукти.
Створіть належні умови для виконання домашнього завдання — від організації робочого місця до дотримання тиші під час підготовки уроків. Обов’язково допомагайте виконувати домашні завдання. Ні в якому разі не робіть їх за дитину, а саме допомагайте! І не купуйте книжки з готовими відповідями — користуючись ними, школяр не привчиться до самостійної роботи.
У щоденній бесіді з дітьми запитуйте, що було цікавого в школі, з ким вони дружать. Якщо ви бачите, що періоди адаптації і навчання проходять складно, що не все добре у спілкуванні з однокласниками, звертайтеся по допомогу до класного керівника і шкільного психолога, з якими батьки мають бути в постійному тісному контакті.
Не можна пов’язувати оцінки з домашньою системою покарань і заохочень. Учневі слід допомогти усвідомити, що гарна оцінка — це не додаткові кишенькові гроші, новий наряд чи іграшка, а збагачення новими знаннями, завдяки яким людина розумнішає. І не карайте на низькі оцінки, а разом спокійно розберіться в їх причині, допоможіть вивчити тему, поясніть те, що не зрозуміло.
Так, цікавлячись шкільними справами дитини і контролюючи її, ви допоможете своєму школяреві швидко включитися в навчальний процес і сприятимете його успіху.
Комп’ютер дітям знайомий, але …
Марина Йолкіна, вчитель інформатики Дніпропетровської СШ №34:
— Серед нововведень у новому навчальному році — вивчення інформатики учнями другого класу. Новий предмет називається «Сходинки до інформатики». І хоча діти, які приходять до школи, здебільшого вміють працювати за комп’ютером, з основами комп’ютерної грамоти обізнані далеко не всі. Скажімо, всі вміють працювати з клавіатурою, але назви клавіш знають далеко не всі.
Урок інформатики у другокласників ділиться на кілька частин. Одна частина — робота з зошитами. На перших заняттях діти записують шкільний матеріал у зошит. Друга частина уроку — фізкультурна пауза, і останні 15 хвилин — це безпосередня робота з комп’ютером. Так, на перших двох заняттях школярі знайомились з елементами комп’ютера: клавіатурою та мишкою, причому в ігровій формі.
1 вересня всі учні Дніпропетровщини отримали спеціальні тематичні щоденники, присвячені 70-річчю битви за Дніпро. Кожна сторінка щоденника розповідає молодому поколінню про невмирущі подвиги наших бійців, які форсували Дніпро та виборювали Перемогу на фронтових дорогах Великої Вітчизняної війни.
Шкільний ранець — проти сколіозу
Людмила Петишко, головний спеціаліст ГУ Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області:
— Щоб попередити сколіоз у дитини, батькам необхідно звернути увагу насамперед на шкільний ранець, адже інколи разом з книжками він важить 5—6 кілограмів. Треба підібрати таку сумку, щоб у неї були широкі лямки, які не натиратимуть спину, та жорстке дно.
Під час виконання домашнього завдання (особливо це стосується учнів початкових класів) треба чергувати сидіння за письмовим столом з перервами та рухливими іграми.
Бліцопитування
Вам подобається вивчати іноземну мову?
Враженнями діляться п’ятикласники Дніпропетровської СШ №101
Сергій Діденко:
— Ми вивчаємо дві іноземні мови — англійську і французьку. Хочу навчитися добре говорити обома мовами. Але ближча і рідніша наша українська мова.
Андрій Чумак:
— У нас на тиждень три уроки англійської і два французької. Хоч літери у них схожі, мені французька мова здається легшою за англійську. Але цікаво вчити обидві.
Аня Байдак:
— Упевнена, що володіння іноземними мовами в житті пригодиться. Цікаво самій спілкуватися з дітьми з інших країн, читати книжки. Я мрію стати перекладачем.
Крістіна Агеєва:
— Мені все цікаве на уроках іноземної: із задоволенням вивчаю букви, слова, лічбу. У нас чудові підручники. Дуже подобається французька — у неї красива вимова.
Департамент освіти та науки Дніпропетровської облдержадміністрації:
(056) 770-86-92, (056) 770-68-38 (056) 770-87-42;
Головне управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області:
(056) 770-83-53
Автор: Валентина Денисова
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |