Згоден
Днепр » Новости города и региона
пт, 28 июня 2024
04:24

НОВОСТИ ГОРОДА И РЕГИОНА

Як перевірити рівень лейкоцитів у крові?

Вступ

Лейкоцити або білі кров'яні клітини – це ключові компоненти крові, що впливають на імунну систему людини. Вони захищають організм від інфекцій, борючись із бактеріями, вірусами, грибками та іншими патогенами. Вони циркулюють в крові та тканинах, постійно шукаючи ознаки небезпеки, щоб вчасно зреагувати на будь-яку загрозу, тому важливо регулярно перевіряти їх кількість. Визначити норми лейкоцитів можна за допомогою аналізу крові у медичній лабораторії ДІЛА в Дніпрі.

Норма лейкоцитів у крові. Який рівень лейкоцитів вважається критичним?

Норма лейкоцитів у крові дорослої людини становить від 4,3 до 15,4 Гігаклітин/літр. У лабораторії ДІЛА ви можете перевірити рівень лейкоцитів завдяки якісним дослідженням крові. Діапазон нормальних показників може дещо відрізнятися залежно від віку, статі та інших факторів. Критичним вважається рівень лейкоцитів нижче 1 Г/л, що свідчить про дуже низький імунний захист і підвищений ризик інфекцій. Дуже високий рівень лейкоцитів – більше 30 Г/л теж є небезпечним і може бути ознакою серйозних захворювань, таких як лейкемія, лейкоз тощо.

Чому лейкоцити у крові підвищені?

Підвищення рівня лейкоцитів у крові (лейкоцитоз) може бути спричинене різними факторами.

• Інфекції: бактеріальні, грибкові або паразитарні інфекції часто викликають підвищення лейкоцитів, оскільки організм протистоїть патогенам.

• Запальні процеси: хронічні або гострі запальні стани, такі як ревматоїдний артрит або запальні захворювання кишківника, можуть спричинити підвищення рівня лейкоцитів.

• Прийом їжі: в їжі можуть міститися мікроорганізми і лейкоцити превентивно стають на захист організму

• Травми та хірургічні втручання: Травми, операції або опіки можуть призвести до підвищення рівня лейкоцитів через реакцію організму на пошкодження тканин.

• Лейкемія та інші пухлинні захворювання крові: деякі типи лейкемії та інші ракові захворювання крові можуть призвести до значного підвищення рівня лейкоцитів.

• Алергічні реакції: алергічні реакції можуть також викликати підвищення лейкоцитів, особливо еозинофілів.

• Ліки: Деякі ліки, такі як кортикостероїди, можуть підвищувати рівень лейкоцитів.

• Зневоднення: В результаті зменшення об'єму плазми, концентрація лейкоцитів може зростати.

Для точного визначення причини підвищення лейкоцитів необхідно звернутися до лікаря, який може призначити додаткові обстеження та аналізи.

Чому лейкоцити в крові знижені?

Знижений рівень лейкоцитів у крові (лейкопенія) може бути викликаний різними причинами.
Основні з них включають:

• Вірусні інфекції: деякі вірусні інфекції, такі як грип, гепатит або ВІЛ, можуть знижувати рівень лейкоцитів.

• Автоімунні захворювання: ревматоїдний артрит, системний червоний вовчак та інші автоімунні захворювання можуть спричиняти зниження лейкоцитів через атаку імунної системи на власні клітини організму.

• Хіміотерапія та променева терапія: ці методи лікування можуть пригнічувати розмноження клітин у кістковому мозку, що призводить до зниження кількості лейкоцитів.

• Дефіцитвітамінів і мікроелементів: недостатність вітаміну В12, фолієвої кислоти або міді та інших мікроелементів може впливати на вироблення лейкоцитів.

• Ліки: деякі ліки, включаючи антибіотики, нестероїдні протизапальні препарати, антипсихотичні препарати та ліки від епілепсії, можуть знижувати рівень лейкоцитів.

• Тяжкі інфекції: хронічні інфекції, що мають важкий перебігабо такі, що мають ускладнення у вигляді інфекційно-токсичного шоку можуть призводити до значного зниження кількості лейкоцитів.

• Генетичні порушення: деякі генетичні захворювання можуть впливати на продукцію або виживання лейкоцитів,створюючи передумови для спадкових імунодефіцитів.

• Захворювання селезінки: гіперспленізм (підвищена активність селезінки) може також призводити до зниження лейкоцитів.

Знижений рівень лейкоцитів може підвищувати ризик інфекцій, тому важливо з'ясувати причину цього стану. Консультація з лікарем і проведення відповідних медичних обстежень допоможуть визначити причину та призначити необхідне лікування.

Щоб оцінити стан свого імунітету рекомендуємо спеціальні дослідження у лабораторії ДІЛА – Комплекс №235 «Імунологічне обстеження» та Комплекс №236 «Імунологічне обстеження розширене (з DHR-тестом)».

Корисна інформація про лейкоцити
Які функції виконують? Види лейкоцитів? Коли відкрили лейкоцити і хто це зробив?

Лейкоцити напряму пов’язані з імунною системою. Вони захищають організм від інфекцій, поглинають та знищують мікроорганізми і відмерлі клітини, відіграють важливу роль у розвитку алергічних реакцій, реагуючи на алергени, можуть виявляти та знищувати ракові клітини, виробляють антитіла, які нейтралізують патогени або позначають їх для знищення, регулюють і координують імунну відповідь, знищуючи інфіковані вірусами клітини або допомагаючи іншим клітинам імунної системи.

Лейкоцити є надзвичайно важливими для підтримки здоров’я та захисту організму від хвороб.

Лейкоцити поділяються на кілька основних видів:

Гранулоцити (зернисті клітини з сегментованим ядром) - лейкоцити, що містять гранули з різним набором ферментів та біологічно активних речовин:

• нейтрофіли – забезпечують захист від бактеріальних та грибкових інфекцій, активно беруть участь у фагоцитозі.

• еозинофіли – борються з паразитами та беруть активну участь в алергічних реакціях.

• базофіли – залучені в алергічні реакції та вивільняють гістамін і гепарин.

Агранулоцити (незернисті клітини з одним ядром) - не містять гранул, проте можуть виходити за межі кров’яного русла і проникати в сполучну тканину:

• моноцити – перетворюються на макрофаги і дендритні клітини, допомагають знищувати патогени та сприяти імунній відповіді.

• лімфоцити – включають B-лімфоцити (виробляють антитіла), T-лімфоцити (вбивають заражені клітини та регулюють імунну відповідь) і NK-клітини (атакують вірусні інфекції та пухлинні клітини).

Вперше вивчати клітини науковці почали тоді, як навчились їх фарбувати. У 1658 році натуральніст Ян Сваммердам стежив за еритроцитами під мікроскопом, а в 1695 році Антоні ван Левенгук замалював їх, назвавши «червоними корпускулами». Аж до 1842 року клітини не досліджували. А в цей рік французький лікар Альфред Франсуа Донне відкрив тромбоцити. Наступного року його колега Габріель Андраль спільно з лікарем Вільямом Еддісоном описав лейкоцити. Ці всі відкриття сприяли зародженню нової галузі медицини — гематології.

Лейкоцити є надзвичайно важливими для нашого здоров’я, захищаючи організм від безлічі загроз. Їх рівень у крові є важливим показником стану імунної системи і загального здоров’я, тому варто звертати увагу на будь-які відхилення від норми.

Gorod.dp.ua на Facebook.