Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Чт, 15 травня 2025
07:29

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

В Днепре показали впечатляющие обломки советской эпохи

|«« «« »» »»|

«Уламки» - так называется новая выставка львовского медиа-художника Сергея Петлюка, которую открыли в галерее «АртСвит».

Открытие этой выставки – часть программы резиденций галерее «АртСвит», которая реализуется при поддержке Украинского культурного фонда.

Основой экспонатов выставки стали обломки бывших памятников советской эпохи.

Об этой выставке в галерее «АртСвит» рассказали следующее:

«Проєкт створений в межах 3-тижневої резиденції в галереї Артсвіт.

Вивчити місто за такий короткий проміжок часу майже неможливо. Відчути теж, хіба що фрагментарно. Це місто відкривається не одразу. Поділене і роздроблене часом, простором, ландшафтом та історією, воно відкриває себе приїжджим тільки дозованими сегментами. Щоб скласти ці частини в одне ціле, потрібно позбутися уявлень і стереотипів, очистити розум і прийняти його безапеляційно. Тоді ж воно і оживає, відкривається, розкривається та частково впускає до себе…

Вода
Місто на воді має невід’ємну і незаперечну можливість до медитації, спостерігаючи, як в повільній течії ще повільніше змінюються його обриси. Велика вода таїть в собі щось магічне, від цієї магії важко відвести погляд і ще важче це вербалізувати. Місто на воді може дозволити собі відбиття, розмитий силует, відблиски, дзеркальне відображення та цілісність пейзажу. Це все одного разу проектується на сітківку і залишається в пам’яті назавжди.

Метал
Місто, створене з і завдяки металу. Метал, що присутній всюди і що визначає й структуру, і фактуру, і темперамент. Метал маскулінний, як і маскулінна індустріальна історія міста. Метал, що був домінантою, володарем становища й середовища і який важко та болісно здає свої позиції.

Камінь
Камінь, як і вода, був ще до появи міста. Місто його захопило, затопило, приручило, освоїло, десакралізувало і використало для свого життя та розвитку. При зміні парадигми, змінюється і структура, маса і густина каменю – при кожній зміні, залишаються деструктовані уламки, що вже не потрібні в майбутньому і не можуть знайти собі місця в минулому. Ці уламки як рани – довго загоюються і залишаються шрамами на тілі міста. Місто цих шрамів встидиться та намагається приховати, що дає їм ще більшої вразливості.

Робітник(и)
Людина, її життя і праця творила й творить урбаністичний ландшафт, змішуючи в різних пропорціях попередньо згадані елементи. Культ важкої праці – теж донедавна здебільшого маскулінний феномен, втратив свою сакральну міць, став непотрібний, зайвий та анахронічний. Його місто намагається знищити чи заховати, забути чи ігнорувати, не надто переосмислюючи. На місці цих патріархальних уламків проростають паростки нової (цифрової?) плоті.

Сергій Петлюк - медіа-художник. Живе та працює в у Львові. Сфера зацікавлень: живопис, інсталяція, відеоінсталяція, нові медіа. Навчався у Прикарпатському університеті ім. В. Стефаника (м. Івано-Франківськ), та у Львівській Національній Академії Мистецтв (відділення монументально-декоративного живопису, 2000-2005)».

Посетила выставку и неутомимая исследовательница культурной жизни Днепра Ирина Семенчук, которая поделилась об экспозиции следующими впечатлениями:

«Мене не покидало відчуття, що Велесова ніч якось містично розтягнулась у часі. Але дійсно трохи моторошно було від думок, які кружляли та стрібали в моїй голові, поки я роздивлялась у напівтемряві (так задумав художник) ці уламки, які колись були пам'ятниками робітників і уособлювали радянську епоху.

Зараз в епоху комп'ютерну роль робітника не тільки не героїчна, робітничий клас як таковий майже зовсім зник, бо не потрібен. І роздивляючись ці поломані порожні торси з доволі вдалим підсвічуванням, бачиш тіні по стінам і і не можеш викинути думку про чехівський вишневий сад. Тільки залізну дорогу змінила цифрова...

Виставка дала поштовх до багатьох питань, і одне з них - чому зміна епох така болісна? Може, тому, що нервова система не встигає за розвитком інтелекту. А, може, щось зовсім інше, щось з невідомого... Як класно, що саме сучасне мистецтво дає можливість думати, міркувати, ставити запитання і шукати відповіді!».

Экспозиция «Уламки» будет открыта до 17 ноября. Посетить ее в галерее «АртСвит» (ул. Крутогорный спуск, 21-а) можно при соблюдении всех карантинных требований красной зоны.

Фото – Ирина Семенчук и галерея АртСвит

Gorod.dp.ua на Facebook.

Читайте також:


Карабас Барабас  (09.11.21 20:36): После СССР осталось хоть что то, что доламывают такие как Сергей Петлюк. А что после т.н. независимой Украины и таких как он останется ? Відповісти | З цитатою
Зяма золзайнович  (09.11.21 11:07): на фото видно шо этот петлюк обычный запукрянный дегенерат Відповісти | З цитатою
mikle_v  (09.11.21 11:05): этот сергий петлюк рагуля со Львова подтирал задницы польским старикам - а теперь он оказывается великий художник Відповісти | З цитатою
727  (08.11.21 10:01): Мда...ничего своего ,по ходу творить не получается,так им обломки хоть пригодились...он так видит))) Відповісти | З цитатою
сергей  (08.11.21 09:22): Здорово, что художник со Львова. Понятно, откуда в нашей жизни так много обломков, и где их особенно ценят. Відповісти | З цитатою
гр-н  (08.11.21 09:00): Вчера ложился спать, смотрю в окно - зарево над городом. Думаю что такое? А вот, зашел сюда и вижу полыхание в комментариях. Теперь понятно, откуда зарево. Выставка правильная, идеологически верная. Есть мнение, выставка к посещению обязательна. Ну, и как всегда, полыханием в комментариях удовлетворен. Відповісти | З цитатою
Миша  (07.11.21 17:09): Мда, думал написать что-то, но вижу что тут до меня уже исчерпывающе высказались. Практически под каждым комментом подписываюсь. Браво! Остались у нас еще разумные люди, не всех мyдан поубивал.. А вышеназванный товарищ пусть в своем лемберге изголяется Відповісти | З цитатою
элка  (07.11.21 15:51): Уламки...звучит оскорбительно издевательски ...с насмешкой над моим Великим прекрасным прошлым. ... пи.& .р Відповісти | З цитатою
Остаточне прощавай №48  (05.11.21 19:19): Обломки исчезнувшей высокоразвитой цивилизации только и остались.
Отопление, которое до сих пор не включили, тоже скоро станет одним из таких обломков.
Відповісти | З цитатою
Погонщик красного КТМ_а  (05.11.21 17:47): Чувак решил потоптаться по истории.
Вполне возможно что история оттопчется на нем.
Відповісти | З цитатою
1 2
Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами
•  У Дніпрі підлітки знімали на відео людину, що тоне. Чи знайшли дітей та чому ті не допомогли (16)

•  У Дніпрі з палацу «Метеор» розкрадають металеві конструкції (11)

•  На Дніпропетровщині за рік побільшало на 504 мільйонера (11)

•  У Дніпрі пацієнт пограбував сусіда по палаті: поліція затримала зловмисника (8)

•  Рада визнала останні підвищення тарифів на світло економічно необґрунтованими (8)

•  У Дніпрі поліція шукає підлітків, які знімали на відео потопаючу людину і не допомогли їй (7)

•  У Дніпрі над Слобожанським проспектом починають будувати надземний перехід (7)

•  У Дніпрі на Набережній Перемоги у потрійній ДТП Audi «закинуло» на мотоцикл: відео моменту (6)

•  На Дніпропетровщині створять ще 10 сучасних майстерень у профтехах та коледжах (6)

•  У Дніпрі поліцейські встановили підлітків, які влаштували небезпечні «розваги» на електропотязі (5)


* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
175
років Свято-Успенському собору

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті