12 марта 2025, 14:04
Суб’єктам господарювання, які здійснюють виробництво, оптову, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) повідомляє.
До 01 січня 2025 року порядок отримання та сплати чергових платежів за ліцензії на право виробництва, оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального було визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481).
Відповідно до ст. 4 Закону № 481 ліцензії на право виробництва, зокрема, пального видавались безстроково, а сплата за такі ліцензії здійснювалась щорічно відповідно до визначеної річної вартості.
Згідно ст. 15 Закону № 481 ліцензії на право оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального видавались терміном на 5 років, а сплата за такі ліцензії здійснювалась щорічно відповідно до визначеної річної вартості.
З 01 січня 2025 року розмір річної плати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах встановлено ст.ст. 50-51 та ст. 53 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (далі – Закон № 3817) в сумі, що розраховується від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, в якому здійснюється платіж.
При цьому, п. 3 розд. ХІІІ «Перехідні положення»» Закону № 3817 встановлено, що ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, видані відповідно до Закону № 481 до 01 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному Законом № 3817.
Суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного періоду (ст. 54 Закону № 3817).
Враховуючи викладене, річна плата за ліцензії визначається у розмірі, встановленому на 01 січня податкового року, в якому настає строк сплати наступного чергового річного платежу.
Отже, з 01.01.2025 черговий платіж за ліцензію на право виробництва, оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, що була отримана до 01 січня 2025 року сплачується щорічно, до початку кожного наступного річного періоду у розмірах, що визначені статтями 50 – 51 та ст. 53 Закону № 3817.
Юридичним особам – платникам єдиного податку четвертої групи!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
Відповідно до п.п. 14.1.114 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) – це мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до ПКУ. Сума МПЗ, визначеного щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній, зокрема, юридичній особі, є загальним МПЗ.
Визначення МПЗ передбачено ст. 38 прим. 1 ПКУ.
МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої проведена обчислюється за формулою, наведеною у п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, елементом якої є коефіцієнт «К», який становить 0,05.
МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена обчислюється за формулою, наведеною у п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 ПКУ, елементом якої є коефіцієнт «К», який становить 0,05.
Водночас, тимчасово, для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки коефіцієнт «К», визначений у підпунктах 38 прим. 1.1.1 і 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, застосовується із значенням 0,04.
Поряд з цим, п. 67 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що при визначенні МПЗ за 2025 рік та наступні роки, закінчуючи роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, коефіцієнт «К», визначений у підпунктах 38 прим.1.1.1 і 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, застосовується із значенням 0,057.
Враховуючи те, що при визначенні МПЗ за 2024 рік нормами ПКУ не передбачено іншого значення коефіцієнту «К», ніж встановленого у підпунктах 38 прим.1.1.1 і 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, то юридичні особи – платники єдиного податку четвертої групи при розрахунку МПЗ за 2024 рік у графі 7 додатка 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2025 рік зазначають коефіцієнт «К» – 0,05.
Про сервіс «Пульс» Державної податкової служби України
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) нагадує, що сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).
Надати інформацію можна, здійснивши наступне:
Крок 1
Наберіть номер телефону 0800-501-007.
Крок 2
Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 19.00, у п'ятницю з 8.00 до 18.00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1.
Крок 3
Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.
При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.
Крок 4
У неробочий час з 19.00 до 8.00, у п'ятницю з 18.00 (також субота та неділя) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.
Також її можна надіслати на електронну пошту
[email protected].
Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.
Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомості щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внесу на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що надходять електронною поштою.
Отримуйте відомості про доходи у зручному форматі!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2024 році.
Отримати відомості про доходи стало ще простіше та зручніше.
1. Завантажуй в App Store/Google Play мобільний застосунок «Моя податкова», ідентифікуйся онлайн з використанням КЕП або хмарного підпису.
2. У розділі «Послуги» обирай «Отримати відомості про суми виплачених доходів» вказуй необхідний період та отримуй результат за 5 хвилин.
Цінуй свій час та приєднуйся!
Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються:
починаючи з 1 кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (поквартально);
починаючи з 1 кварталу 2021 року поквартально в розрізі місяців із зазначенням номера кварталу та місяця;
відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.
Про формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
Відповідно до Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» Державною податковою службою України здійснюється щоквартальне формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).
ДПС забезпечує формування та затвердження Переліку не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада. Перелік оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС на п’ятнадцятий робочий день з дня його затвердження.
Формування Переліку платників відбувається автоматично. Джерелами інформації для формування Переліку є:
- податкова звітність платника податків, подана ним до контролюючого органу, у терміни, встановлені Податковим кодексом України (ПКУ);
- податкова інформація з інформаційно-комунікаційних систем ДПС та інших джерел, отримана в порядку та спосіб, визначений ПКУ.
Розрахунок показників вимог, критеріїв та середніх показників критеріїв здійснюється на підставі даних податкової звітності, поданої платником податків, та відомостей, отриманих від центральних органів виконавчої влади та інших органів у порядку інформаційної взаємодії.
Розраховані середні показники, які використовуються для формування Переліку, публікуються протягом 5 робочих днів після його затвердження. Критерії включення до Переліку враховують різні фактори, такі як рівень сплати податків, нарахування заробітної плати тощо. Детально ознайомитись з критеріями та перевірити відповідність суб’єкта господарювання вимогам включення до Переліку можна на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням
https://tpd.tax.gov.ua.Субсайт пропонує користувачам наступні сервіси:
- список платників податків юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які відповідають визначеним законом умовам (можливість перевірити по коду ЄДРПОУ/РНОКПП, чи входить суб’єкт господарювання до Переліку,);
- перевірку власних показників (відповіднсть/невідповідністть критеріям);
- можливість аналізу по галузям (середні показники сплати податків до бюджету з податку на прибуток, ПДВ, ПДФО, єдиного податку, резидентів Дія.Сіті та середньої заробітної плати по галузі).
Крім того, на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» розміщені відповіді на найпоширеніші питання платників стосовно комплаєнсу та формування Переліку.
Метою проєкту «Територія високого рівня податкової довіри» є те, щоб більшість платників податків мала високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства.
Про переваги використання системи управління комплаєнс-ризиками
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) повідомляє, що перевагами використання системи управління комплаєнс-ризиками є:
- підвищення довіри до справедливості податкової системи – платники податків відчувають підтримку у виконанні податкових зобов'язань та впевненість, що випадки порушення податкового законодавства будуть відпрацьовані;
- сприяння комплексному вирішенню проблеми недотримання законодавства;
- сприяння ефективному використанню обмежених ресурсів:
- краще розуміння причин недотримання законодавства сприяє прийняттю кращих рішень щодо реагування.
- кращі рішення щодо реагування означають кращий розподіл обмежених ресурсів;
- оптимізація збору доходів.
Про запровадження системи управління податковими ризиками під час прес-конференції
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – місто Дніпро) інформує.
Днями відбулася прес-конференція для представників медіа за участі начальника Дніпровської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Анатолія Городнікова на тему «Про систему управління податковими ризиками».
Під час заходу він нагадав, що з вересня минулогоо року стартувала інформаційно-роз’яснювальна кампанія про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі України (далі – Експериментальний проєкт).
Звернув увагу, що мета кампанії – роз’яснення платникам змін у підходах до організації роботи ДПС у зв’язку зі схваленням Кабінетом Міністрів України постанови від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі» (далі – Постанова № 854). Постанова № 854 – це методологічна основа та базовий документ для практичної реалізації Експериментального проєкту.
Запровадження системи управління податковими ризиками у ДПС забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками, дотримання податкового законодавства у роботі органів ДПС по всій вертикалі, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів.
Постанова № 854 не встановлює жодних нових обов’язків або обмежень для платників податків. Для більшості платників, які прагнуть дотримуватися податкового законодавства, ДПС зосередить зусилля на вжитті проактивних заходів впливу (сприятливих заходах впливу, спрямованих на допомогу платникам податків у розумінні виконання своїх податкових обов’язків), які реалізуються шляхом надання консультацій, інформаційно-довідкових послуг, здійснення сервісного обслуговування платників.
Зупинився на основних видах ризиків.
Це:
- ризик реєстрації – випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків;
- ризик звітності – випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;
- ризик сплати – випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу;
- ризик декларування – випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).
Про декларування доходів під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
Відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Особливості декларування громадянами доходів, отриманих у 2024 році» за участі начальника Соборного відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Вікторії Чабаненко.
Громадяни отримали відповіді на питання щодо підстав для подання податкової декларації про майновий стан і доходи (Декларація), про граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у Декларації за 2024 рік, право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року тощо.
Інформаційна акція з питань легалізації трудових відносин
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – місто Дніпро) інформує.
В Центрі обслуговування платників Правобережного відділу обслуговування платників Дніпровської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено інформаційну акцію під час якої проінформували відвідувачів про необхідність офіційного працевлаштування та дотримання роботодавцями та найманими працівниками законодавства про працю та зайнятість населення.
Легалізація трудових відносин та заробітної плати сприяє забезпеченню гідної праці і значних темпів економічного зростання та істотно впливає на всі аспекти соціально-економічної діяльності, що особливо зараз так необхідно.
Під час зустрічі з платниками податків про головне
За участі начальника Дніпровської державної податкової інспекції (ДПІ) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Анатолія Городнікова та заступника начальника ДПІ – начальника Правобережного відділу обслуговування платників Дніпровської ДПІ ГУ ДПС Сергія Неклеси відбулася зустріч з представниками бізнесу.
Обговорювали Національну стратегію доходів до 2030 року, реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками в ДПС, особливості декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2024 року.
Окремо зупинились на перевагах електронних сервісів ДПС України та ознайомили платників з інформаційними ресурсами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС).
Нагадали про роботу Комунікаційної податкової платформи створену на базі ГУ ДПС за адресою
[email protected] на яку представники бізнесу та громадськості можуть звернутись з нагальними питаннями.
Діалог з бізнесом триває!
Последний раз редактировалось: 12.03.2025 14:04