Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Пн, 2 грудня 2024
14:20

БЛОГИ

[email protected]


2 травня 2023, 11:28

ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАН




До уваги платників податку на прибуток підприємств!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 13 березня 2023 року № 130) викладено у новій редакції декларацію з податку на прибуток підприємств. Зазначені накази набрали чинності з 31.03.2023.
На вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_deklar.htmв Реєстрі електронних форм податкових документів розміщені нові формати декларації з податку на прибуток підприємств.
Так, для юридичних осіб встановлено такі формати:
- J0100124 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (з додатками);
- J0100924 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (для інститутів спільного інвестування);
- J0100524 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (для виробників сільськогосподарської продукції).
Для фізичних осіб – підприємців:
-F0100724 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (з додатками)
Звертаємо увагу, що у Реєстрі електронних форм податкових документів дата застосування нових форматів – 01 липня 2023 року.


До уваги платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Наказом Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 55, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 за № 480/39536 (далі – наказ № 55), вносяться зміни до наказу Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2020 за № 1241/35524.
Наказом № 55 удосконалюються форми документів, необхідних для функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП СЕ), та вносяться деякі зміни до порядку їх заповнення, якими передбачено:
замінити посилання на Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-97 «код за КОАТУУ» посиланням на Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290 «код територій»;
доповнити акцизну накладну форми «П», розрахунок коригування акцизної накладної форми «П», заявку на поповнення (коригування) залишку пального новою ознакою щодо умови оподаткування – ввезені на митну територію України або вироблені в Україні важкі дистиляти та біодизель, які оподатковуються на умовах, встановлених пунктом 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якщо замовником такого пального згідно з умовами договору є Міністерство оборони України;
доповнити акцизну накладну форми «П» двома новими напрямами використання пального – проведення суб’єктами літакобудування технологічних випробувань виготовлених авіаційних двигунів (уточнення напряму використання пального для суб’єктів літакобудування) та реалізація важких дистилятів та біодизелю відповідно до пункту 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу Міністерству оборони України;
в акцизних накладних форми «П» та форми «С», складених до акцизної накладної, показники якої відмінено розрахунком коригування, крім реєстраційного номера реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних першого примірника такої накладної, показники якої відмінено, зазначати також дату її складання;
відобразити зазначені зміни до форм акцизних накладних, розрахунку коригування акцизних накладних форми «П», заявки на поповнення (коригування) залишку пального у Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового (далі – Порядок);
уточнити норми Порядку заповнення форм документів, необхідних для функціонування СЕАРП СЕ, у частині зазначення номера реєстрації транспортних засобів, які є акцизними складами пересувними і здійснюють перевезення пального/спирту етилового, а саме: причепа/напівпричепа як акцизного складу пересувного, з якого/на який пальне/спирт етиловий відвантажується (відпускається)/відвантажується (отримується).
Наказ № 55 набирає чинності через 90 днів з дня його офіційного опублікування, а саме: з 05.07.2023.


До уваги платників ПДВ!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) нагадує, що зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) відбувається в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (пункт 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України).
У випадку зупинки реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з причин відповідності операцій критеріям ризиковості здійснення господарських операцій, платнику необхідно керуватися вимогами Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (зі змінами)
Звертаємо увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.


Набрав чинності Закон України № 2970

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) доводить до відома, що 28.04.2023 набрав чинності Закон України від 20 березня 2023 року № 2970-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» (далі – Закон № 2970), крім окремих норм Закону № 2970, які наберуть чинності 30.06.2023 і 01.01.2024.
Закон № 2970 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 27.04.2023 № 84.


Інформація для осіб, які обирають волонтерську діяльність

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що відповідно до п.п. в п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків не включається сума (вартість) благодійної допомоги сума (вартість) благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, у порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», на користь, зокрема членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні.
У розумінні п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні належать:
- батьки (якщо вони до досягнення особою повноліття не були позбавлені стосовно неї батьківських прав);
- дід та баба (якщо батьки померли); інший із подружжя (якщо він (вона) не одружилися вдруге);
- малолітні та/або неповнолітні діти; повнолітні діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, до закінчення ними закладів освіти, але не більше ніж до досягнення 23 років;
- повнолітні діти, які не мають своїх сімей;
- повнолітні діти, які мають свої сім'ї, але стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття;
- утриманці загиблого (померлого), яким у зв'язку з цим виплачується пенсія.


До уваги суб’єктів господарювання, які надають транспортні послуги!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що суб’єкти господарювання, які надають транспортні послуги, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, мають можливість подати пояснення та підтверджуючі документи.
Так, наводимо орієнтовний перелік підтверджуючих документів (перелік не є вичерпним).
Загальні документи:
Пояснення;
Скарга;
Документи на транспортні засоби:
Договір купівлі-продажу/оренди/найму транспортного засобу;
Платіжні документи (які підтверджують придбання/оренду/найм транспортного засобу);
Свідоцтво реєстрації транспортного засобу;
Документи на право власності транспортних засобів;
Документи про проходження техогляду;
Документи на водіїв транспортних засобів:
Штатний розпис;
Посвідчення водія;
Медична експертиза перед виїздом на маршрут (може бути довідка з медичної служби або оплата за медобстеження водіїв перед виїздом на маршрут щодення/щомісячна чи щоквартальна).
Документи пов’язані з господарською діяльність (витратні документи):
Договори на придбання палива/запчастин/послуг обслуговування тощо, рахунки, акти, сертифікати, гарантійні зобов’язання, видаткові накладні, акцизні накладні на паливно-мастильні операції;
Документи на оплату (платіжні інструкції/банківські виписки).
Обслуговування транспортних засобів:
Акти монтажу шин, рахунок, видаткова накладна;
Договір на придбання запчастин, рахунок, акт прийому – передачі запчастин, послуги СТО;
Документи про оплату (платіжні інструкції, банківські виписки).
Документи, що стосуються провадження господарської діяльності:
Договір про надання/виконання послуг перевезення;
Прейскурант вартості комплексу послуг до договору;
Довіреність;
Видаткова накладна, акт приймання передачі, рахунок на оплату послуг, акти звірки розрахунків;
Товарно-транспортні накладні;
Подорожні листи;
Реєстр вантажних перевезень;
Платіжні доручення та/або виписки з банку про оплату виконаних робіт/наданих послуг.
Копії форм статистичної звітності (може бути надано):
Звіт про перевезення вантажів та пасажирів автомобільним транспортом (форма 51-авто);
Звіт про перевезення автомобільним транспортом вантажів за видами вантажів та пасажирів за видами сполучення (форма 31-авто).
Наголошуємо, що перелік документів не є вичерпним, може бути наданий у скороченому вигляді, або розширений на розсуд платника податків. Головною вимогою є підтвердження реальності господарських операцій.


Електронний кабінет: меню «Облікові дані платника» дозволяє переглянути окремі дані або весь перелік даних платника

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що в приватній частині Електронного кабінету меню «Облікові дані платника» дозволяє переглянути окремі дані або весь перелік даних платника, виділивши їх позначкою. Для цього необхідно обрати облікові дані із запропонованого переліку:
- ідентифікаційні дані;
- реєстраційні дані;
- відомості про керівників;
- присвоєння ознаки неприбутковості;
- дані про реєстрацію платником ПДВ (податок на додану вартість);
- дані про реєстрацію платником єдиного податку;
- дані про реєстрацію платником ЄСВ (єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування);
- відомості з реєстру осіб, які здійснюють операції з товаром;
- відомості про РРО (реєстратори розрахункових операцій);
- інформація про книги ОРО (обліку розрахункових операцій);
- відомості про об’єкти оподаткування;
- інформація про неосновні місця обліку;
- дані про банківські рахунки.
Для перегляду вибраних даних необхідно натиснути кнопку «Переглянути» або перейти на вкладку «Перегляд даних». Вибрані облікові дані можна роздрукувати, натиснувши на кнопку «Друкувати».


До уваги платників! На вебпорталі ДПС України розпочав роботу розділ «Онлайн – навчання»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) нагадує, що на вебпорталі ДПС України розпочав роботу розділ «Онлайн – навчання». У цьому розділі розміщена інформація з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати податків, зокрема:
• акцизний податок;
• податок на майно з фізичних осіб;
• єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок);
• оподаткування податком на прибуток підприємства;
• оподаткування юридичних осіб;
• застосування РРО/ПРРО;
• робота з погашенням податкового боргу;
• трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування;
• питання зупинення реєстрації податкової накладної;
• сплата податків та єдиного внеску, повернення платежів з бюджету;
• перевірки фізичних осіб;
• податок на доходи фізичних осіб;
• Е – кабінет;
• надання електронних довірчих послуг;
• надання послуг Контакт – центром;
• доступ до даних Єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій;
• професійний розвиток персоналу;
• перегляд рішень територіальних органів ДПС у встановленому законодавством порядку.
Структура навчального розділу мобільна та сфокусована на потребах платників податків.
Скористатись розділом «Онлайн – навчання» можливо за посиланням https://tax.gov.ua/daneryi/onlayn-navchannya.


ПРРО від ДПС – зручність і мобільність

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Безкоштовне програмне рішення ДПС (ПРРО) призначене для проведення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
ПРРО від ДПС застосовний для будь-якого пристрою, що підтримує Windows, Android чи iOS із відповідними версіями. Також для ПРРО від ДПС наявна та функціонує Web-версія.
За допомогою ПРРО від ДПС здійснювати реєстрацію розрахункових операцій та подавати необхідну звітність ПРРО просто і швидко.
Можливості ПРРО від ДПС:
- створення та реєстрація фіскальних чеків на фіскальному сервері ДПС;
- легке додавання товарів та послуг у фіскальний чек;
- друк та відправка фіскальних чеків покупцям на пошту або у месенджери;
- відкриття/закриття зміни;
- службове внесення/службова видача;
- ведення довідників номенклатури товарів;
- експорт/імпорт довідників номенклатури;
- продаж товарів/послуг, відсутніх в довіднику номенклатури;
- використання сканера штрих-кодів;
- використання різних форм розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована (і готівка, і картка));
- просте оформлення знижки на окремий товар або всю суму чека;
- оформлення повернення товарів та чеків повернення;
- формування та перегляд X-звіту;
- формування та перегляд Z-звіту;
- автоматичне або ручне закриття зміни та відправка Z-звіту.
Сучасні та зручні застосунки від ДПС допоможуть платникам без додаткових витрат дотримуватись вимог податкового законодавства у сфері проведення розрахунків. Вони дають змогу працювати у будь-якій точці надання послуг, використовуючи різні гаджети без необхідності їх переналаштовування.
Інтерфейс ПРРО від ДПС є простим і зрозумілим.
Завантажити та встановити безкоштовне програмне забезпечення ПРРО від ДПС можна на вебпорталі ДПС за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni- rro/.
Керівництва користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за покликанням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha.Крім того, на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/podatkoviy-audit/zastosuvannya-rro-prro/розміщуються презентаційні, роз’яснювальні та інші матеріали щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій.


Як користувач ЕДП може розблокувати IP-адресу за межами державного кордону України?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу на наступне.
Відповідно до п.п. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» із змінами та доповненнями, на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати таких додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Для зняття обмежень доступу до офіційного інформаційного ресурсу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) користувачам, які перебувають за межами державного кордону України, рекомендуємо повідомити на електронну скриньку або за зверненням в телефонному режимі (посилання: https://ca.tax.gov.ua/contacts)прізвище, ім’я та по батькові користувача, реєстраційний номер облікової картки платника податків або код ЄДРПОУ та назву юридичної особи зі статичною IP-адресою, з якої здійснюється доступ до систем.
Зняття обмежень доступу до офіційного інформаційного ресурсу Надавача поширюється на запити користувачів, які перебувають за межами державного кордону України, крім тих, що надходять з IP-адрес недружніх країн.


У січні – квітні 2023 року до зведеного бюджету надійшло 337,9 млрд гривень

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Платники продовжують підтримувати економіку України, сумлінно сплачуючи до бюджету податки. Завдяки їх активній громадянській позиції держава стабільно отримує кошти для забезпечення Збройних Сил України та соціальних виплат.
Так, у січні – квітні 2023 року надходження (сальдо) до зведеного бюджету по платежах, що контролюються ДПС, становлять 337,9 млрд грн. До державного бюджету надійшло 200,6 млрд грн, до місцевих бюджетів – 137,3 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні –квітні 2023 року становили 198 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 100,6 відс., додатково до бюджету надійшло 1,3 млрд грн. При цьому на рахунки платників відшкодовано 51,8 млрд грн ПДВ.
У розрізі податків показники розпису Міністерства фінансів України перевиконано з податку на прибуток підприємств на 27,5 відс. (+8 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) на 26,5 відс. (+6,6 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб на 11,3 відс. (+5,2 млрд грн).
У розрізі основних платежів у січні – квітні 2023 року приріст порівняно з відповідним періодом минулого року становить з акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – у 2 рази (+15,9 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 23 відс. (+9,5 млрд грн).
Місцеві бюджети у січні – квітні 2023 року отримали 137,3 млрд грн, що на 27 млрд грн, або на 24,5 відс. більше ніж у січні – квітні 2022 року.
У квітні 2023 року надходження (сальдо) до зведеного бюджету по платежах, що контролюються ДПС, становлять 84,7 млрд грн. До державного бюджету надійшло 48,4 млрд грн, до місцевих бюджетів – 36,3 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у квітні 2023 року становили 47,6 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 106,9 відс., додатково до бюджету надійшло 3,1 млрд грн. Платникам на рахунки відшкодовано 11,4 млрд грн ПДВ.
У повному обсязі виконано показники розпису Міністерства фінансів України з акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 132,7 відс. (+2,4 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 114 відс. (+1,6 млрд грн), з податку на прибуток підприємства – 155,9 відс. (+0,8 млрд грн), з податку на додану вартість з урахуванням бюджетного відшкодування – 102 відс. (+0,3 млрд грн).
У розрізі основних платежів у квітні 2023 року приріст порівняно з квітнем 2022 року становить з акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 3,7 млрд грн (+61 відс.), з податку та збору на доходи фізичних осіб – 3,7 млрд грн (+38,1 відс.).
Місцеві бюджети у квітні 2023 року отримали 36,3 млрд грн, що на 11,3 млрд грн, або на 45 відс. більше ніж у квітні 2022 року.
Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави у складний воєнний час!


В якому випадку платнику може бути відмовлено у наданні довідки про відсутність заборгованості?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
За наявності у платника за даними інформаційно-комунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка).
Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Податкового кодексу України.
Відмова у наданні Довідки готується уповноваженим органом протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.


Протягом якого терміну здійснюється повернення невикористаного залишку готівкової іноземної валюти, що була отримана СГ з поточного рахунку для забезпечення витрат на відрядження працівників за кордон?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що відповідно до п. 16 розд. І Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 02 січня 2019 року № 5 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 5), розрахунки за зовнішньоекономічними операціями здійснюються виключно через рахунки в банках.
Розрахунки за зовнішньоекономічними договорами (контрактами) у готівковій формі заборонено, крім випадку, коли нерезидент – суб’єкт господарської діяльності згідно з умовами експортного договору резидента – суб’єкта господарської діяльності здійснює оплату фізичній особі – резиденту, яка перебуває у відрядженні за кордоном з метою виконання зобов’язань за експортним договором резидента – суб’єкта господарської діяльності, коштами в готівковій іноземній валюті експлуатаційних витрат, пов’язаних з обслуговуванням транспортного засобу, який належить резидентові – стороні договору (орендується, фрахтується ним) і використовується за кордоном з метою виконання зобов’язань останнього за цим договором, за умови оприбуткування невикористаного залишку ввезеної в Україну готівкової іноземної валюти до каси резидента – суб’єкта господарської діяльності згідно з абзацом третім п. 16 розд. I Положення № 5 (абзац другий п. 16 розд. І Положення № 5).
Невикористаний залишок ввезеної в Україну готівкової іноземної валюти підлягає оприбуткуванню до каси резидента – суб’єкта господарської діяльності протягом трьох днів і зарахуванню на поточний рахунок в іноземній валюті резидента – суб’єкта господарської діяльності протягом п’яти банківських днів (з часу його оприбуткування до каси). Отримання від нерезидента готівкової іноземної валюти на експлуатаційні витрати, пов’язані з обслуговуванням транспортного засобу резидента за кордоном, та використання цих коштів на зазначені цілі та їх ввезення в Україну має бути підтверджено відповідними документами (абзац третій п. 16 розд. І Положення № 5).


Отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ і організацій

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) нагадує, що відповідно до п. 12 прим. 1 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація) можуть звернутися до контролюючого органу із Запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 (далі – Запит) подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи Запиту підлягають заповненню.
У Запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
Неприбуткові організації можуть подати Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
За Запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого Запиту, витяг з Реєстру за формою згідно з додатком 4, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені п. 11 Порядку, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі за формою згідно з додатком 5 (далі – Повідомлення). Витяг з Реєстру містить відомості з Реєстру, актуальні на дату та час його формування, та є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються зазначеної неприбуткової організації.
Витяг з Реєстру або Повідомлення надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків. У разі подання Запиту в електронному вигляді орган ДПС надсилає витяг з Реєстру на адресу електронної пошти платника податків.
Режим «Листування з ДПС» приватної частини інформаційно комунікаційної системи «Електронний кабінет» забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом Запиту за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 5 МБ).
Датою надходження Запиту із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС.
Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.
Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у підрежимі «Вихідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи».
При цьому повідомляємо, що для зручності, комфортності платників податків в умовах дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зі змінами, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», сервісне обслуговування платників податків, зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
Таким чином, для отримання витягу з Реєстру неприбутковій організації необхідно подати в установленому порядку Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі через Електронний кабінет або у паперовому вигляді до будь-якого територіального органу ДПС незалежно від місця обліку платника податків.


Визначення МПЗ юридичними особами – платниками єдиного податку

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що наказами Міністерства фінансів України від 24 листопада 2022 року № 394 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2022 року за № 1562/38898), від 15 грудня 2022 року № 438 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 24 листопада 2022 року № 394» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2022 року за № 1626/38962) внесено зміни до форм податкових декларацій платників єдиного податку третьої та четвертої груп, зокрема, доповнено додатком, який дозволяє відобразити розрахунок мінімального зобов’язання за податковий (звітний) рік.
Платники єдиного податку третьої групи, в яких виникає обов’язок визначати мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ), вперше подають податкову звітність за 2022 рік за новою формою разом з додатком «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік».
Платники єдиного податку четвертої групи вперше подають податкову звітність на 2023 рік за новою формою разом з додатком «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік».
Також повідомляємо, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29 листопада 2022 року № 955 «Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2022 року за № 1639/38975, внесено зміни до форми «Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва.
В Електронному кабінеті платника для юридичних осіб доступні форми податкових декларацій платників єдиного податку третьої (ідентифікатор J0103508) та четвертої груп (ідентифікатор J0103805) з додатком, який дозволяє відобразити розрахунок мінімального зобов’язання за податковий (звітний) рік (ідентифікатор J0138305), та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (ідентифікатор J0303309).


Зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН: які документи подає сільськогосподарський товаровиробник?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, якщо у сільськогосподарського товаровиробника зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), такий суб’єкт господарювання може подати наступні документи:
► Скаргу.
► Пояснення:
- відомості про земельні угіддя та паї;
- трудові ресурси (штатний розпис);
- придбання/оренда сільськогосподарської техніки (відповідність даних зазначених у повідомленні за формою 20-ОПП «Відомості про об'єкти оподаткування» до інформації з податкової та фінансової звітності);
- придбання насіння, добрив, палильного;
- інформація щодо обробки землі, посіву, підживлення, збирання та комбайнування врожаю;
- місця для сушіння, зберігання збіжжя;
- інформація щодо реалізації сільськогосподарської продукції за період;
- придбання сільськогосподарського збіжжя для подальшої реалізації;
- основні постачальники та покупці;
- які роботи проводяться в господарстві і яким чином (власні сили, орендовані засоби, сезонні працівники тощо);
- перелік копій документів, що додаються до скарги.
► Документи на транспортні засоби:
- договір купівлі-продажу/оренди/найму транспортного засобу;
- платіжні документи (які підтверджують придбання/оренду/найм транспортного засобу);
- свідоцтво реєстрації транспортного засобу;
- документи на право власності транспортних засобів;
- документи про проходження техогляду;
- посвідчення водія;
- медичну експертизу перед виїздом на маршрут (може бути довідка з медичної служби або оплата за медобстеження водіїв перед виїздом на маршрут щодення/щомісячна чи щоквартальна - у разі необхідності).
► Статистичні та інші звіти, що стосуються безпосередньої діяльності сільськогосподарського товаровиробника:
- копію звіту №4-сг (річна ) «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур»;
- копію звіту №29-сг «Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур»;
- копію звіту № 21-заг (місячна). «Звіт про реалізацію продукції сільського господарства»;
- копію звіту № 37-сг «Звіт про збирання сільськогосподарських культур станом на …»;
- копію звіту № 9-сг (річна) «Звіт про використання добрив і пестицидів під врожай ___ року (площа застосування добрив та пестицидів, вапнування та гіпсування ґрунтів; унесення мінеральних та органічних добрив, застосування пестицидів)»;
- копія звіту № 50-сг (річна) «Звіт про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств»;
- копію звіту № 10-мех (річна) «Звіт про наявність сільськогосподарської техніки в сільськогосподарських підприємствах»;
- копію акту «Витрати насіння і садивного матеріалу» (дод.4, форма № ВЗСГ-4);
- копію акту списання товару (добрив, насіння тощо) зі складу;
- договір оренди земельної ділянки;
- розрахунок орендної плати за земельну ділянку, яка надана в оренду;
- акт прийому-передачі земельної ділянки до договору оренди земельної ділянки
► Документи, що стосуються безпосередньої діяльності сільськогосподарського товаровиробника:
- надання сільськогосподарських послуг (копія договору, витрати основних виробничих ресурсів на кожному етапі робіт і окремо по кожній сільськогосподарській культурі та дата початку робіт, технологічна карта ): оранка, дискування, внесення м/д, загрузка/доставка/культив


Останній раз редагувалося: 02.05.2023 11:28


Усі записи автора | Предыдущая | Следующая


Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ській дозор | Обговорити тему на форумах | Газета оголошень

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті