Більшість сучасних банківських, фінансових та страхових компаній перевіряють потенційних клієнтів на сумлінність та платоспроможність. Дана процедура має назву «скоринг». Під час її проведення вивчається уся доступна про людину інформація, на основі якої виставляється спеціальний скоринговий бал.
Компанія Київстар пропонує свій інструмент Big Data для проведення скорингу клієнтів. Експерти оператора розповіли нам в деталях, що таке кредитний скоринг та як він працює в їхній компанії.
Розбираємо поняття «кредитний скоринг»
Для визначення благонадійності клієнта у банках використовують спеціальні моделі та програмні комплекси, завдяки яким за короткий термін можна проаналізувати усі доступні дані про людину. Іноді, перед видачею кредиту, перевіряється до 1000 параметрів з найрізноманітніших джерел, на основі чого виставляється підсумковий бал. Чим вища оцінка – тим благонадійнішим є клієнт.
Big Data від компанії Київстар дозволяють отримати оцінку на підставі найактуальніших даних, таких як:
- оплата за мобільний зв'язок;
- поїздки за кордон;
- користування інтернетом;
- та десятки інших параметрів.
Важливо розуміти, що Київстар не надає прямий доступ до цих даних, а лише відправляє свій скоринговий бал, розрахований на основі наявної інформації. Отриманий бал має високу актуальність та точність, що дозволяє знизити втрати банку від неповернення кредитів, прискорює обробку заявок та захищає від кредитного шахрайства.
Як Big Data від Київстар використовувати для кредитного скорингу
Експерти Київстар розповіли, що Big Data Великі Дані для бізнесу можна використовувати для побудови різних скорингових моделей. Найчастіше кредитори замовляють такі продукти:
- Fraud-scoring або антифрод-скоринг – аналіз ризикованості операцій і виявлення шахраїв, які не повертають кредити. Найчастіше такий скоринг замовляють МФО та онлайн-кредитори.
- Behavioral-scoring – оцінка поведінки користувача, його фінансових операцій та зміни платоспроможності. Такий скоринг дозволяє переконатися, чи сплачуватиме позичальник необхідні кредитні платежі та яку максимальну суму можна йому надати.
- Application-scoring – популярний банківський формат, що передбачає попереднє заповнення позичальником анкети та її подальшу обробку комп'ютерними моделями для виявлення благонадійності. Це швидка та точна перевірка фінансової спроможності клієнта.
Київстар володіє сильними компетенціями у обробціи «Великих даних», завдяки якій усі побудовані інтелектуальні моделі та системи працюють на високій швидкості. Це зменшує час проведення скорингу без втрати якості фінального результату. Плюс, Київстар активно впроваджує елементи машинного навчання до своїх моделей, завдяки чому ті вміють виявляти приховані тенденції та будують предиктивні моделі.
Підключайте скоринг від Київстар для покращення точності моделей по виявленню благонадійності позичальника.